fredag 30 april 2010

På tal om en intressant sak. En idiotisk sak.

Jag har en smärre rädsla för klungor med kids i åldrarna runt 20.
Tycker att de är lite obehagliga, skrämmande rent ut sagt.

Så idag, nu när ja gick från bjärtedagen på jobbet så stod just
ett sånt gän utanför bygget. Suck.

Men!! I stället för att bli tant och springa förbi, tog jag mod till
mig och frågade vad klockan var..ska tilläggas att det visste jag
utmärkt själv. De svarade: 19,18. Tack sa jag, och la till; ha en
trevlig kväll. Hör och häpna, de svarade: detsamma!!

Fördomar, dumt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller fullhjärtat med om di här känslorna vid syn av ungdomsgäng. Särskilt när de rör sig i "pack" också...

Men man va väl ganska skräckinjagande för si så där tio år sen själv också?!

Första Maj välkommen!

Malin sa...

Va vi verkligen det? 10 år sen hade du fortfarande en boll under armen och dribblade dig fram. Sen cyklade vi överallt. Och om någon tant sa att vi inte fick cykla på trottoaren så kastade vi oss avsides och bad om ursäkt. 80-talisterna, ett riktigt bra virke!!

emma sa...

Men Malin! Är du rädd för mig och mina kompisar????
Vi är ju dock 80 talister men det kanske inte räknas då!