torsdag 2 september 2010




Vi har en vinnare i gåteriet...det är ett stolpaskott.

Han, för det är en han, har erkänt att han kommit som Carolas stormvind senaste tiden. Han har rockat loss fullständigt, varken umami eller någon annan topnotch gissning hade en chans.

Vi gratulerar till vinsten, han vet vem han är och han har vunnit ett litet resekit från Malmö filmdagar, sponsrat av mamma Bio.

Här kommer lite av veckans höjdpunktsgissningar:

Heter det "en rak kurva" eller heter det "ett rak kurva"?

Stolpaskottet sa...
Kurva = prostituerad på polska... Så jag skulle vilja påstå att båda är rätt med en dålig polsk/svensk brytning. En/ett rakad glädjeflicka god damn it!!!


Mrs. B sa...
hahahaha!! instämmer m anonym (VEM E DU?) ovan!

Men eftersom jag också lyckades pricka rätt med att raka kurvor inte finns - bevis hittar du hos bloggarn själv - så kan det bara konstateras att jag inte längre ligger på minus en (eller ett?)!!!

Vad är skillnaden på oändligheten och evigheten?!

Pannan sa..

Evighet är den tid det tar för mig att välja kläder på morgonen.. Oändlighet är i så lång tid som jag kan prata om livsviktiga bagateller..

and we have a winner!


Ni har varit otroligt givande med svar och kaskadskratt. Ska tänka ut en extra bra tävling till nästa gång. Gnugga era knölar redan nu!

6 kommentarer:

Pannan sa...

APPLÅÅÅDD!! jag vill även passa på att gratulera (förutom stolpaskott) blogginnehavaren för rolig tävling..

...jag trodde jag hade den...attans!

Flamman sa...

Åh! Set fram emot kommande tävling! Grattis stolpaskottet till vinsten!

Mrs. B sa...

Gratulationer stolpskottet!

J sa...

GRAAAAAAAAAAATTIS!!

Stolpaskottet sa...

Stolpe in god damn it!

Mrs. B sa...

hahahahahaha!!! humor på hög nivå!
me like!