fredag 10 december 2010

Kvällsrapport från flunsahuset. Ja, asså jag har ingen flunsa än så länge, men, det kommer nog.

Fredagkväll, jag har namnsdag idag, hade igår också, men mest idag. Mamma berättade att det minsann inte var meningen, dom visste inte att namnen kom efter varandra i kalendern. Pyttsan så bra! Av mormor fick jag en kofta, en riktigt varm en. Bästaste mormor.

Slötittar på idol, konstaterar att det faktiskt är mest skit.

Imorn påbörjas sista helgjobbpasset detta året, sen vill jag till kollo. Skrota omkring på mina ägor och däcksparka lite. Kolla så tjittet sitter bra vid rutorna, så toadörren inte blåst upp. Kanske tar jag med mig termoskaffe och sätter mig i trädgården. Och längtar till våren, till allt står i blom igen.

Men nu..gäsp, god natt, och sov gott.

2 kommentarer:

J sa...

Vilken söt Mormor!

Josesjuk sa...

Sötaste gäspen, nånsin!