söndag 18 december 2011

So this is christmas...!

Igår var det kalas för en liten kille med munnen full av tänder. I alla fall två uppe o nån nere.
Killens mamma hade ordnar och donat så det stod härliga till. Kakor i överflöd, torra, mjuka, såna hallongrottor, choklad med nutella, kola och det bästa av allt, mjuk pepparkaka. Till detta serverades fiskedamm, och jag var det största barnet i den kön kan man säga. Som plåster på såren fick jag en spidermanpåse med två skumtomtar, två mintkrokar, en clementin och naturligtvis russin!! Klassiskt. Gott. Läckert!

Kvällen var vi hemma. Jag och Spättan. Fint som snus.

Idag har jag långfikat med fröken Olsson, bjöd henne på leverkorv, det kan hon behöva. Sen har jag varit hos min kära moster på julskinka och revben. Och gröt.
Efter maten kollade vi på slutet av musikhjälpen. Måste va bästa programmet som finns. Lätt. Och 18+miljoner senare är dom fan hjältar!
I alla fall. Mitt i smeten kommer min mamma in och börjar fotografera. Tur det.

Hoppas er helg har varit över förväntan!

3 kommentarer:

fröken Olsson sa...

Långfika och leverkorv var precis vad jag behövde! Kände mig helt tillfreds efter att ha blivit lyssnad på. Ibland är det det enda som behövs för att allt ska kännas lätt igen!
Puss o bamsekram

Sara sa...

Vilken fin helg. Massor med umgänge åsså lite tillsammans-egentid på kvällen. Lovely.

Puss

Spättan sa...

Så mysigt!