måndag 12 mars 2012

Asså vilken helg! Den har överträffat alla förväntningar.

Fredagen, the actual birthday, började med en surdegsbulle som Spättan fixade.
Jag jobbade och fick blommor och sluta tidigt. Slöt upp med Jeppan & Line för aw-öl på Bakfickan.
En öl blev två för att sen blev tre under tiden vi väntade på hämtmat som jag önskat mig. Hem och mysa för att somna i rimlig tid.

Lördagmorgon väcktes vi som vanligt av kroppslig klocka i ottan.
Så började pilleri inför kalaset.
Det skulle kokas chilisås, blandas hamburgerfärs, kylas dryck och dukas för kalaj.
Vid ett var vi så bra i fas att vi var lite skrämda av allt och tog således en paus.
Vi åkte för inköp till kvällens överraskning.
Halv fem stundade finbesök och kvartöverfyra satt jag i badet. Så mycket för den framförhållningen!

Med ett stort brak firades jag sen i många timmar, innan folk vek av så fick de ta ett napp i fiskedammen. Succé!

Vid tvåtiden när sista charaden gissades hade jag både dubbelsyn och svårt att hålla huvudet uppe. Line satte spiken i kistan och lät oss alla krypa hem respektive i säng.

Söndagen vaknade jag med betongkeps och saharas torrhet i munnen.
Upp och ut till fält och hav, lunch på fiskerökeri och sen hem.
Vidare till bion med syföreningen för att lära mig mer om Järnladyn och tugga sushi.

Idag är jag nöjd, men slut.

Tack finaste familjen och andra, ni är fantastiska!

2 kommentarer:

Spättan sa...

Skulle behöva sova en vecka efter denna helgen. Men shit så kul. Måndagssnoozen var inte fy skam den heller. Love you!

Spättan sa...

Hoho?! Din trognaste läsare kräver uppdatering!