söndag 10 april 2011

Åh kollo. Hjärtats och själens andrum, kroppens och lungornas amazonas!

Helgen har varit helt galet fin, sol och värme så det knappt har känts sant.

Hela lördagen städade jag, vädrade, rensade rören, piskade mattor och gnolade rundor. Radio och kaffekopp, slitna jympaskor och favoritjeansen. I bakfickan hade jag en stjärnskruvmejsel och en sekatör. Ni förstår.

På dagen kom världens bästa Christian och borrade upp lite infravärme, verandan blev en oas.

Senare under aftonen förvandlades denna oas till vattenhål för törstiga stadsbor. Vin, grogg, TP-frågor och hundar som sprang in och ut i lyckorus. Kalasmössa på - ja tack!

När gästerna lämnade skeppet kom Spättan hem från stan, och så kröp vi till kojs i rena lakan och lite lagom runda fotsulor.

Söndagen, ja, vad ska man säga? Allt hände idag!! Allt!

Frukost.

Pappa och A kom förbi med en helt galen leverans av; varmvattenberedare, luftvärmesystem och tvättmaskin!! Förstår ni? Kollo goes lyxvilla! Tack så hemskt mycket för allt!

Under dagen har således världens bästa Christian knogat sig runt i lilla huset och fixat helt fantastiskt med allt som skulle installeras. Vi kom långt, nästa helg blir vi klara!

Sammanlagt har 9 personer och två hundar domderat the Hills under helgens timmar.

Kollo älskar sällskap, och vi älskar kollo!

Let the season begin!

6 kommentarer:

mrs. N-B sa...

ALLA VI SOM ÄLSKAR KOLLO KLAPPAR NU! klapp klapp!!

Vilket omsorgsfullt omhändertagande av... ja vad döptes kollo egentligen till? hursomhelst, SÅ FIIINT du/ni har sett till att HEN blivit!! ;)

Nästa gång kirrar jag krubbet om ni lovar att stå för grillningen!

(dagens tråkiga ord: midys, kanske en felstavning av midos livs?)

Spättan sa...

Underbara kollot! Evigt tacksam till alla hjältar som bidrar med sin tid o kärlek till kollot! Love you all! Puss

Lysande ögonblick! sa...

oh my. Jag älskar kollo. Går det att inte älska Kollo? ;)

Hanna o Knasten sa...

Tack för helgen, tack för sol och mys, tack för hundpassning igår och tack för hjälp med stygnborttagning av proffsig sjuksköteska aka Spättan!

Jag ser fram emot en ny kollo-säsong!!
puss alla fina!

Ida sa...

Mysigt! I år kommer jag göra allt för att klå er i pionkriget. Efter att bara fått en blomma förra året och ni massor så har jag nu tre buskar till, nu måååste det väl bli lite fler!?
Och så har jag köpt sättlök och sättpotatis, känn på den! Mer vuxet blir det nog inte än så här. Kram Kram!

J sa...

Vackert inlägg vacker bild VACKRA bloggerska :)