söndag 17 april 2011

Vilken produktiv helg!!

Fredagen spenderades med att köra skräp till tippen, bära och slita och svettas. Aftonen ser ni härunder, det blev kalas...igen! Klockan tolv talade jag om för herrskapet att nu fick dom gå hem, jag ska minsann arbeta imorn. Tre timmar senare stod jag i köket och dansade.

Lördag; arbete. Cementkepsen var riktigt tung, kanske inte lika tung som andedräkten, men far åt pipsvängen. Jag klarade av dagen, hur jag såg ut var en helt annan sak. Efter jobbat åkte jag ut på landet för att konstatera att vi nu har varmvatten och att mulltoan hade läckt ut 5 cm blä i hela lokalen.
Behöver jag tillägga att vi somnade halv tio om aftonen? Inte det nä.

Idag har vi återigen slitit i stugan, till tippen och tillbaka igen, ut och in, upp och ner. Avslutningen blev att stampa rätt på komposten, för att höra Spättan undra hur det kommer gå för köttfärsträdet. Köttfärsträdet tänker ni?! Det gjorde jag också. Hon menade körsbärsträdet såklart. Det har vi inget. Men väl plommon.

Bra helg!

Nu taggar vi för en ny vecka på jobbet. Sen kommer påskharen och det blir lite semester för mig!!

Hip hop - don't stop!

3 kommentarer:

Spättan sa...

Temat för helgen var helt klart bajs. Men kul har vi haft! Tack för fin helg! Puss o god natt!

J sa...

Mycket bra jobbat Ladies....speciell stor stående ovation till Josy.....fy faaaaan jag hade klökt och kräkt huuuunnneeera ggr! HAHA!!
xoxo

mrs. N-B sa...

eeewwww för cementkeps och bajsplock. känns lagom "unsifte" som dessutom är dagens ord (pling)!