torsdag 4 november 2010

Jag är inne i ett stim av drömmar. Mestadels mardrömmar, eller nja, obehagliga oönskade drömmar, stressande och verklighetstrogna.
Vaknar och undrar var jag är, andas ut när jag inser att det inte är på riktigt.

Jag gråter oftast när jag drömmer såhär, ett slags mellangråt, tama tårar, gnyr lite för mig själv.

Självkänslan får sig en törn och innan jag hittar rätt igen har jag tusen teorier om hur jag ska ta mig ur situationen så hel som möjligt.

Sen går jag upp, på toa, borstar tanden, sjunker ner i soffan.

Still alive, still here.

Vad drömmer ni just nu?

God morgon torsdag!

6 kommentarer:

Hanna sa...

jag sover också lite dåligt just nu... drömmer att en kollega jag gillar och respekterar kommer in på mitt kontor o säger: "Hanna, jag gillar verkligen inte när du gör sådär..." Jag får en klump i magen och den brännande känslan av att tårarna kommer, precis som när man var liten och hade gjort nåt dumt. I drömmen säger hon hela meningen men när jag vaknar jag kan aldrig komma ihåg vad det är hos mig hon inte gillar.
På jobbet är jag sen lite rädd för henne, tänker att det kanske är en sanndröm..

Min självkänsla är stark! Men har inte alltid varit det och när jag drömmer känner jag igen känslan av självförakt - varför pratade jag så mkt? varför måste jag vara som jag är?

Jag önskar dig nattro, fina du!
Kram

Josefine sa...

Usch jobbiga drömperioder är verkligen inte att leka med.. När jag stressar eller jobbat natt drömmer jag alltid jobbiga drömmar. Drömmer att jag slåss men när jag ska träffa min fiende tar all min kraft slut o slaget blir slappt o menlöst. Eller drömmer jag att jag springer det fortaste jag kan, men jag kommer ingen vart.

Ibland är det lätt att förstå varför man drömmer som man gör, men vissa drömmar är obegripliga. Jag önskar alla god nattsömn o finaste M, du förtjänar bättre drömmar ändå! Puss

Mmmmm... sa...

Ja, man kan undra varför man tror att drömmarna så starkt reflekterar verkligeheten...ibland tror jag mest att man gör sig av med oroligt bagage, tankar man tänker, rädslor man känner. Det ger ju mening. Jag sover ju gott, även om jag har ovanstående klenben som inte kan slåss vid min sida.

Referar min mor som jag så ofta gör; "den som inte sovit dåligt en natt har heller inte utvecklats".
Det köper jag, och så ser vi hur stora och utvecklade vi blir i slutändan, efter alla drömmar.

Puss och sov gott!

Lysande ögonblick! sa...

Men så jobbigt. Drömmer absolut ingenting. Vilket är skönt på ett sätt, men härliga ochm ysiga drömmar är alltid underbara. :-)

Hoppas de försvinner snart. Låter inte så roligt att vakna efter en sådan natt.

KRAM!!!

4U2 sa...

Försöker drömma bort smärtan efter min premiär promenad (9 minuter!) för nu, nu skall jag framåt, framåt och solen sken och kallade på mig och sedan sken den mig hem.

J sa...

Usch! Jag vet EXAKT hur en sådan dröm känns och jag vet exakt vilken sort gråt läte Du syftar på!

Men jag måste säga att det var en vis Mamma en sådan smart sak som det stod här ovan

"den som inte sovit dåligt en natt har heller inte utvecklats"

Och finns det bara en liiiiiten uns av sanning i detta så kan Du och jag ställa till med fest för utvecklingen...Du med nightmares och jag med insomnia hahahah!