torsdag 10 mars 2011

Asså vilken bra fölsedag! Riktigt bra! Tack för alla hejarop och hälsningar!

Bland annat fick jag detta spelet av mitt arbete! Och what better way än att köra igång en frågevecka med exempel från detta spel?! Nä just det!

Så; Vad är vinballe?

Jaha, vad jag mer fått? En tvättmaskin till kolonistugan, 15kg hundmat-klassiker och mycket uppskattad, och!! biljetter till en Robyn-picknick-spelning till sommaren! Som jag har tjatat om dessa biljetter, guuuuuu' så synd att dom var slut!!

Men ok, vad är en vinballe då?!

5 kommentarer:

Mrs. N-B sa...

usch, svårtuggad den där vinballen...

mumindalen gissar alltså att det är nån form av fransk kulinarisk måltid.

men kan ju också vara ett uttryck för när våra medmän hastigt som lustigt slår "ballen" i den där stången som karaktäristiskt definierar en herrcykel och blir litta rödlätt om säcken. hahahahaha! I crack myself up sometimes! Härlig fredag allihop!!!

Spättan sa...

Jaha en vinballe. Det är ju norska för winerbröd.. Gaah! Haha tänkte oxå på en skadad pung!

Lysande ögonblick! sa...

Vinballe? hm. Är det slang för en slak dase? hahaha.

J sa...

Hahhahaa måste vara när killar inte kan "perform" på fyllan....eler är det jag som tänker juvenile och alkis nu hahha!??!

J sa...

VILKEN födelsedag! Så mycket fina presenter oooh så trevligt!