måndag 11 juli 2011

Ja, alltså semestern är ju slut.

Idag var första arbetsdagden. Tur att jag har lattjokollegor som gör det kul att komma tillbaka!

Ledighet är ju alltid underskattat, och underligt.
I början av en ledighet har jag svårt för att liksom riktigt "rocka semestern", jag vankar omkring litegrann.
Svårt för att släppa på "ha nått o göra".

Men!!

Ge mig 3 dagar och jag har fattat!
Helt plötsligt börjar klockan bli mer och mer innan man vaknar på morgonen...inte för att man tvunget varit uppe sent..utan bara för att man kan. Fast uret visar 10,30 så känns bomullshatten kring huvudet, man kan liksom inte vakna. Semestern är här..aahhhh...

Semestertöcken, samma kläder hela tiden, planlösa dagar, umgänge, grillen som ryker mest varje kväll, kontot töms på kulor för öl, vin, rom och cola...och korv! Mysiga fikor och kylväskor, bad och fylla. Kärlek!

Alltså ärligt, vad slår semester?! Fy fanken så fint det har varit. Jag är så nöjd!

Och Spättan. Fan va bra du är! Jag känner ingen som är så driftig som du. Du har gjort varje dag bättre!

2 kommentarer:

Spättan sa...

Helt tårögd! Tack för de två bästa semesterveckorna ever! Love you!

Sara sa...

Ni är gulliga. Härligt att läsa. Puss till er båda