lördag 16 juli 2011

Vi var ju väldigt lata under semestern. Vi hade inga planer, vi gjorde bara massa mys.

Igår fick jag en snilleblixt! Spättan har ju haft ensamsemester senaste veckan, och som avslut ville jag fixa utflykt!

I morse körde vi således mot Landskrona. Därifrån skuttade vi ombord på färjan, upp på soldäck och fram med lite fika...30 min senare var framme.
Först ett snabbt stopp på en liten loppis, där syndade vi vår nya kungatallrik, 10 svenska riksdaler. Sen segade vi oss upp för backen och slogs om cyklarna. Nån backe upp och ner senare så hamnade i Tycho Brahes gamla hoods, hantverkarmarknad och så fikapaus med ost och körv och en kall pilsner.

Turen runt ön är helt makalös! Dagen har varit underbar, verkligen!

Jag tror att fröken också var nöjd, hon sa i alla fall såhär när vi pedalade ner för en backe; -Ven måste vara Sveriges vackraste plats på jorden.

Sant.

1 kommentar:

Spättan sa...

Tusen tack för världens finaste dag! Vilken överraskningsdag du gav mig! Love you!