söndag 1 maj 2011

Jag har fått skäll. Inte mer än rätt. Spättan har sagt till på skarpen; uppdatera din blogg!
Ja, jo, såklart, det måste jag faktiskt.

Så kom jag att tänka på en sak.

Ni vet när man var liten, när man hade gjort dumt, och så skulle man säga förlåt. Och så gjorde man det. Sa förlåt alltså.
Sen gick det kanske en vecka, och så gjorde man om samma sak igen. Så försökte man med förlåt igen. Nähänä.

Så fick man lära sig att förlåt var ett ord som sällan ska missbrukas. Pojken-och-vargen-syndromet liksom.

Förlåt ska man säga när man menar det och inser att en förändring är på sin plats. Man erkänner sitt misstag och gör-om-gör-rätt-grejen.

Där står vi nu vänner. Jag ha spelat pojken-och-vargen-kortet, lovat och faktiskt ljugit. Jag har fan inte blivit bättre på att blogga.

Så, nu, djupt andetag, kreativitetshatten på skallen, gör-om-gör-rätt-grejen i fickan.

Förlåt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Yeyy! Tack för uppdatering och du är såklart förlåten! Puss min snygga bloggerlover

spättan sa...

Det var jag, spättan som glömde skriva mitt namn!

J sa...

FIIIIIIIIIIINAAALLY!! Vad fasen har Du varit!??! Welcome back! Hoooraaaaaaay!

mrs. N-B sa...

Ellooorr HUUUU!!? ÄNTLISH!
En annan finne har liksom haft INGEN SYSSELSÄTTNING ALLS under morgondagarnas flum-surf på jobb.

Men givetvis är tant förlåten. Vi vänder andra kinden till och skrattar åt dagens ord: farthai

En haj med "go" eller fis i sig eller avlägsen Siam-bo?

Det är tisdag, mina vänner, och inledningen av sköna maj känns mer som "kalla maj - känn dig OVÄLKOMMEN"! bbrrrrrrrrrr!

mrs. N-B sa...

Och en annan sak... Tanken bakom näsbilden... Var det i provocerande syfte som du lade upp den eller?
Eller var det den bebisnäsan som fick sitta i skamvrån? :)

J sa...

HAHAHAHHAHAAAAAAAAA