tisdag 3 maj 2011

Jaha.

Öronbarnet har ju varit hos doktorn. Fick erkänna min synd.
Hon frågade om jag eventuellt hade fått fukt i örat på något vis.
Fukt visar sig vara den mest vanliga orsaken till mitt tillstånd.
Nja, ja, jo, jag hade visst tagit vatten på topzen när jag vevade omkring, så helt orimligt är det ju inte.

Nu sitter jag här, tygtrasa med alsolsprit i örat, som ska fyllas på hela tiden under två dygn, döv som fan, örondroppar på hyllan, en sovsida som nu är vänster när jag älskar höger, skam ve och fasa.

Vänner, vad har vi lärt oss?

Förmodligen inte tillräckligt. Men jag säger då det, det gör jag, använd torr topz eller ingen alls.

Och akta er för hörselgångsinflammation.
Det suger så fett!!

3 kommentarer:

J sa...

Oooh NOOOO älskade Malla! Stackare det låter riktigt trist och jätte ont.
Krya på Dig ringer och pratar med det glada örat sen!
LOOOOVE

mrs. N-B sa...

Hujedamej, hörselgångsinflammation??! Nä fy bubblan!
Förlåt men brukade (märk imperfekten nu!) du blöta topsen INNAN du gottade runt i örat? Det där låter ju fett o-nice i mina öron. (symballjud)
Jag har för vana att topsa hörselgångarna EFTER tvagning för att UNDANRÖJA fukten. Tvivlar starkt på att mamma C bad lilla M blötlägga topsen etc. Vilket mambojambo!!
Men men, sent ska syndaren straffas, och man lär så länge man lever ju så avslutningsvis: gör som en klok Sara säger och köp babytops! Barnsäkrare än så kan det inte bli!!

Kramar till alla som fick skrapa rutorna på sina bilar imorse! ;)

Sara sa...

Usch, stackars... Nu får du äta glass och sånt när du är hemma (?) och är sjuk. Det säger Ebba

Puss