torsdag 3 februari 2011

Att möta en av mina största rädslor en helt vanlig dag. Jag gjorde det!

Förr i världen jobbade jag på ett enplansköpcentra, då var det ju lätt som en plätt att vandra omkring. Nu har enplans förbytts till treplansultramoderntrulltrappeglashus! Det är så jävla förskräckligt!!
Under flera veckor nu har jag åkt hiss och stirrat stint ner i golvet tills jag kommit dit jag ska....tills idag.
Tog hissen upp till trean, käkade en sallad, imponerades av alla dessa människor som, enligt mig, hänsynslöst slängde sig ner för rulltrappeavgrunden. Under 30 minuter stirrade jag. Och så bestämde jag mig. Jag ska ner. Det hållet.

Kan jag, kan gäddan!

Jag gjorde det.

Livrädd.

3 kommentarer:

Juschki sa...

Fy fa-an! Jag vet inte vad jag hade tyckt varit värst - rulltrappor eller hiss. Är det en inglasad hiss så man ser ut? Var jobbar du egentligen nuförtiden? Du är duktig som trotsar skräcken, jag känner kallsvetten bara jag tänker på det! Skickar en stöttande hand inför nästa rulltrappeåk, godnatt!

Josefine sa...

Duktig du är! Lika duktig som gäddan! Gillar bilden som tusan. Att du bara vågade släppa ena handen för att ta bilden? Totally crazy!

J sa...

Good one Malla!