onsdag 23 februari 2011

Nämen grappana och sejena! (ska läsas med äkta finsk brytning)

Onsdag, mitt i veckan, lillördag.

Morgonen var fin. Öppnade upp för att släppa in ljus i sovrummet, och vad skådade mitt norra öga?! Jo, vitt. Som en snö? Ja, jojo, snö.
Jag älskar ju det där vita, det kalla, gnistrande som sprider ljus över gatorna...men kom igen nu. Jag ska villigt erkänna att jag behöver vår. Eller inte nödvändigtvis 15 grader och sol. Men sol. Jag behöver sol nu. Nordborna behöver sol också!! Hör ni?! Ni som bestämmer?! Sol! Nu!

Jobbet sen, helt ok, tiden gick ju som den alltid gör. Även idag!

Men sol! Ge mig!

Kom hem, lagade mat, sen soffläge. Ryggläge, mysläge, gött-mos-läge.

Två dagar kvar, sen stundar helgen. Som jag längtar!! Ledig, och..sooool!!

Rörig blogg från rörig tant.

Gäsp och god natt.

3 kommentarer:

muminmamman sa...

for the record, tant hade inte behövt skriva att det skulle läsas med "finski prytningen" för det gjorde pinninen automatiskt!

Olsson sa...

Förstår att du ser fram emot helgen! Imorgon stundar en härlig sammankomst i form av vänner och andra vi känner som i sitt anletes svett kommer kämpa tillsammans i sann vi-hjälper-varandra-när-det-är-svårt-anda.

Det är det och just det en flytt handlar om!!

Olsson sa...

Jag måste rätta mig själv.. Jag har haft fredag hela dagen men inser att de allra flesta har torsdag och att jag måste bärga mig till lördag innan flytten går av stapeln!

Jag har utsett mig själv till samordnare, du - ja du, är en av tre gruppledare (Grupp Käppastan). Det kommer med ansvar som jag litar på att du axlar! Info om vilka du ska hålla ordning på, vad ni ska göra och när och andra hygienfakta kommer inom kort.

Kram!