torsdag 24 februari 2011

Mamma ringde precis.

Hennes kompis barn, två tvillingpojkar, är på skidsemester med sin pappa. Den ene av smågrabbarna hade vurpat, slagit i huvudet, eventuellt en hjärnskakning tänkte dom.
Mamman hemma i stan kollade med Dr Google hur man ska hantera detta och förmedlade vidare till pappa i fjällen; du måste hålla koll på honom. Kontrollera status med jämna mellanrum, även när han sover. Väck honom då, kolla status.
Sagt och gjort, budskapet gick fram och när pojkvaskern låg i sin göttigaste sömn var statuskoll aktuell.
Pappa väcker pojke. Frågar hur pojke mår. Pojke svarar att han har ju lite ont i huvudet, men det var ändå ok.
För att förtydliga status frågar pappa pojken vad han heter, och det är nu min mamma nästan kissar i byxan av skratt, för pojken svarar; - Vet du inte det eller? Vem är det som har hjärnskakning egentligen?!

Hahahahahaha!

And the joke is on who!!??

Jag fnittrar mig till sömns!!

4 kommentarer:

Mrs. N-B sa...

Det är just SÅNT jag kan längta efter att få höra min käre son kläcka ur sig... alltså inte att kläcka sitt huvve då rå...

Barn är bäst!

Spättan sa...

Haha shit vilken smart kille!

Lysande ögonblick! sa...

Men jaaaaa, så sött.

J sa...

HAHHAAAAAAAAAAA good one! Har berättat detta vidare till ALLA jag känner så skojigt!