tisdag 18 januari 2011

Vi har fixat lite idag.

Först konstaterade vi att det var en grå dag, humöret var under skorna och vi ville egentligen bara sova...men!! så tog vi oss i den förbannade kragen och åkte till Ikea. I fickan hade vi allehanda presentkort som vi knapat ihop.

Det resulterade således i ovan byrå.

Medan Spättan stack på fika satte jag igång med byggnationen. Jag insåg snabbt och lätt att detta skulle ta mig timmar. Det gjorde det också.
När jag fått ihop själva skalet och några lådor ville jag testa hur fanskapet skulle se ut. Tjoff!! In med en låda. Tjoff!! Ut med..eller nähäpp, lådan satt fast. Alltså så fast som allt smör i Småland. Den gick inte att rubba.

Jag lämnade således bygget på stående fot, med rädsla för att jag annars skulle ta hela lortet och kasta ut genom fönstret...detta i kombination med något slags rovdjursvrål.

Men den blev fin, och funktionell.

På den står bland annat några kvistar Forsythia som vi fick av en gubbe på gatan. Anledning? Vi smög honom koden till porten där hans gamla flamma bor.

God natt.

4 kommentarer:

Josefine sa...

Är så stolt över min händiga tjej!

Hanna sa...

Kan man hyra in dig för kommande monteringsjobb i nya lägenheten?!!

Lysande ögonblick! sa...

Fixdagar är bra dagar!

J sa...

OOoh Du kommer att SKRATTA högt när Du kommer hem till oss och ser det nya vi har fixat hahaha jag säger bara som så här vi FÖRSTÅR EXAKT hur Du kände...jag menar EXAKT gånger 6 hahhahaa